Toplam Kalitede W.Edwars Deming’in Görüş ve Prensipleri

Bir önceki yazımızda Toplam Kalite Yönetiminin öncülerinden kısacık bahsedilmişti. Bahse konu olan bilim adamları, kendisinden önce ki akım öncülerinin ya eksik bir noktasını dile getirmiş ya da mevcut görüşü daha kapsamlı dile getirerek toplam kalite yönetimine enjekte etmişlerdir.

Bugün ki yazımızda toplam kalite yönetiminin öncülerinden olan W.Edwards Deming’in “14 ilke”  olarak isimlendirdiği görüş ve prensiplerini sıralayacağız.

1- Ürünü ve hizmeti geliştirmeye yönelik bir amaç uyumu sağlayın. Burada hedefimiz rekabet edebilir hale gelmektir.

2- Yenilikçi olun. Yöneticiler çağın koşularına göre davranmak için sorumluluklarını öğrenmeli ve yenilikçilikte liderliğe soyunmalı ve ona göre hareket etmeliler.

3- Kaliteye ulaşmak için kontrole güvenmekten vazgeçin. Burada ki amaç kaliteyi ürünün bir parçası haline getirmektir.

4- İşi etiket fiyatı üzerinden değerlendirmekten vazgeçin. Bunun yerine toplam maliyeti düşürecek yol ve yöntemler arayın. Her kalem malzeme için tek bir tedarikçiyle çalışın. Amacı uzun süreli bağlılık ve güvene dayalı bir ilişki.

5- Kalite ve üretkenliği artırın, maliyetleri düşürün. Bunun için üretim ve hizmet sistemini sürekli geliştirin.

6- İş başında eğitimi kurumsallaştırın. Gelen her personel görev ve sorumluklarını bilmeli

7- Liderliği kurumsallaştırın. İnsanlara ve makinelere daha iyi iş çıkartabilmeli için yardımcı olun.

8- Korkuyu yok edin. Herkes şirket için rahat olarak etkin bir şekilde çalışsın. Çalışanda aidiyet duygusu geliştirilmeli

9-Bölümler arasında engelleri ortadan kaldırın. Araştırma, tasarım, satış ve üretimde ki insanlar birtakım olarak çalışmalıdır.

10- çalışanları sıfır hata ve yeni üretkenlik düzeyleri için yönlendirmeye çalışan sloganlardan, öğütlerden, hedeflerden kurtulun. Sebebi düşük kalite ve üretkenliğin başlıca nedenleri sisteme aittir dolayısıyla çalışanların yapabileceği bir şey yoktur.

11- Fabrikada iş kotalarını, hedeflerle, sayısal ve sayısal verilerle yönetimi ortadan kaldırın. Yerine çalışanların liderliğini yerleştirin.

12- yönetim, teknik elaman ve işçinin yaptığı işten gurur duymasını engelleyen engelleri ortadan kaldırın.

13-Sürekli eğitim ve geliştirme programı başlatın.

14- işletmede çalışanların bu dönüşümün gerçekleşmesi için çalışmasını sağlayın, bu dönüşüm her kesin işidir.

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s