Yeşilçam Üzerine II

Cüneyt Arkın’ın maceraları bunlarla da bitmiyor. Şırıngadaki hava boşluğundan düşmanını tanıması, balyozlarla kırılabilecek taşları bir yumrukta yok etmesi. Futbol topundan Dört beş kat daha büyük taşlara tekme atması bunlar sadece bir kaçı.

Aslında Bollywood filmlerini seyredince Cüneyt Arkın filmlerinin ne kadar masum olduğunu görürsünüz bende bilmiyordum taki bir tanesini seyredene kadar.

Film bir mahkûmun kaçış sahnesi ile başlıyor. Daha ilk dakikalarda kahramanımızın ne kadar güçlü olduğuna tanıklık ediyoruz. Kahramanımız mahkûmları taşıyan bir otobüsü karton kutu gibi açabiliyor. Otobüsten kurtulduktan sonra yaya olarak kaçmaya başlıyor.

Elleri zincirli. Ama bir zincir, başrol oyuncusunu durduracak değil tabii. Araçların arasından ve polislere yakalanmadan kaçarken ayağı sıkışıyor. Ölümle burun buruna kalan kahramanımız, o kadar da değil denecek bir yöntemle kurtuluyor. Üzerine gelen jipeegzoz fırlatıyor.

Bu sahneleri gördükten sonra Cüneyt Arkın’ın bütün aksiyon sahnelerinin akıl ve mantık kurallarına uygun olduğunu düşünmemek elde değil.

Bizim Yeşilçam maceralarımız bununla sınırlı değil. Şener Şen, unutulmaz oyuncu. “Gülen Gözler” de “Vecihi”  karakterinde. Tayyareyi apartmanın etrafında nasıl döndürüyor. Yine Şener Şen, bu sefer farklı bir film, Ziya karakteriyle karşımız da. “Neşeli Günler” de çakıyla Aslan avı.

Zeki Alasya, Metin Akpınar, Halit Akçatepe, Kemal Sunal vd. Salak Milyonerle izleyenlerin gönüllerinde taht kuruyor. Ellerinde bir define haritası olan Dört kardeşin İstanbul’un göbeğinde define arama girişimini anlatan komedi tarzı sinema filmi.

Kemal Sunal demişken “Hanzoyu” ele almamak olmaz… Bu filmi seyrederken bu kadarda olmaz dediğimiz bir sürü sahneye denk geliyoruz. Ağaçları köklerinden çıkarması, bir tokatta insanları yere sermesi… Gerçi bunları Cüneyt Arkın’da da görmüştük ama bu daha ilgi çekici. Çünkü Kemal Sunal, filmlerinde genelde saflığı temsil eden bir karakterle akıllarımızda kaldığından biraz garipsiyoruz.

Hollywood’un Tarzan’ını hepimiz biliriz. “Tarzan ve Jane” bunu seyrederken aslında bizim “Hanzo” nun ne kadar masum olduğunu görmüş olduk.

Bizde Ferdi Tayfur da var. Köy filmlerinden tanıdığımız başka bir platformlarda da yok değil. Bazen çeşmenin başında bir tas suyla, bezen sabahçı kahvesiyle, bazen de koparma gülleri dalında kalsın parçalarıyla karşımızda. Filmlerinin yaklaşık dörtte biri Müziklerle geçiyor…

Laf yine Bollywood filmlerine gelecek…

Aşk Treni, Barangi Bhaijaan, Üç İdiot, Yerdeki Yıldılar, Lagan vd. çoğunuz seyretmişsinizdir. Filmler müzikle başlar müzikle biter… Resitaller serisi. Diğer yabancı parçaların aksine sözleri anlamlı bir bütünü ifade ediyor… Müzik kültürünün sadece Yeşilçam’da olduğunu düşünüyordum ama yanılmışım…

İnsanın; “adı çıkana kadar çanı çıksın.” Diye darb-ı mesel olmuş meşhur bir sözümüz var. Türkiye’de bu tabire uyan en iyi sanatçıların başında Emrah gelir.

Küçük Emrah;  hayatımıza ne zaman girdin bilmiyorum ama doksanlı yılların başlarında evlerimizi şenlendirdiğin bir gerçekti… Aslında şenlendirme değil de yas evine çevirmiştin. Her sahnesinde gözyaşı akan bir filme denk geldiniz mi?  Ben geldim, buyurun size “Zavallılar, Acıların Çocuğu, Boynu Bükükler, Öksüzler” doksan üç yılında  “küçük” ekini kaldır. Belki hüzün bitmiştir dedik ama Doksan Altı senesinin Temmuz ayında “Unutabilsem” le aha Emrah kaldığı yerden devam ediyor düşüncesine kapıldık.

Emrah’ın hakkını teslim etmemek olmaz. Doksan Dört yılında İnönü Stadyumunda verdiği konserle ilk defa bir Türk sanatçı Elli Bin kişiye seslenerek bir rekora imza atmış oldu. Emrah bugün her ne kadar kırkını devirse de biz “Küçük Emrah” la kendisini hatırlıyoruz… Küçük Emrah, artık hüznün bir parçası oldu…

Devam edecek; The Color of Paradise / Cennetin Rengi’yle

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s