Takım Ruhu

Yaprağa soruyoruz; kendi kendince tamam mısın, yaprak cevap veriyor; hayır, benim hayatım dallardadır, dala soruyoruz dal diyor ki, hayır benim hayatım köktedir. Köke soruyoruz, cevap veriyor; benim hayatım gövdede, dallarda ve yapraklarda dır, dallardaki yaprakları koparırsanız ben ölürüm.

Neden mi Ekip çalışması veya takım ruhu.

Ekip liderleri cevapların hepsinin kendilerinde olmadığına tüm içtenlikleriyle inanan kimselerdir. Bu nedenle de soruların cevaplarını ısrarla aramaya kalkışmazlar. Onlar en önemli kararların kendilerinin almak zorunda olduğuna inanmadıkları için bu kararları almazlar. Onlar, ortak bir amaç etrafında birleşmiş olan ekip üyelerinin katkıları olmaksızın başarılı olamayacaklarına inanırlar. Bundan dolayı da üyelerin hiçbirisini yıldırmazlar ve onlara gelen bilgi akışına engel olabilecek davranışlardan kaçınırlar. Böyle liderler egolarının hâkim olduğu bir ortam yaratmak istemezler.[1]

Ekip, ortak bir amaca ve başarı hedeflerine odaklanmış ve birbirini tamamlayıcı yeteneklere sahip olan az sayıdaki kişinin bir araya gelerek kendilerini bu işten samimi derecede sorumlu tuttukları bir oluşumdur.[2]

Yaprağa soruyoruz; kendi kendine tamam mısın, yaprak cevap veriyor; hayır, benim hayatım dallardadır, dala soruyoruz ve dal diyor ki, hayır benim hayatım köktekidir. Köke soruyoruz, cevap veriyor; benim hayatım gövdede, dallarda ve yapraklardadır, dallardaki yaprakları koparırsanız ben ölürüm.[3]

Takım ruhu, insanların egolarını ikinci plana atıp takımın başarısı için mücadele etmesiyle elde edilir. Takım üyelerinin, aynı zamanda hem birey olmaları hem de takımlarıyla tek vücut olmaları gerekir. Takım olmak demek, aynı değerleri paylaşıp ortak bir hedefe kilitlenmek demektir.[4]

Harekette birlik olmazsa, fikirdeki birlik faydasızdır.[5]

Eğer bir atınız ve bir arabanız varsa, üç şeye sahipsinizdir: At, bir araba ve bir at arabası.[6]

Şurası açıktır ki, işletmelerin kurucularının ömrüne bağlı olmaksızın yaşamaları ancak müesseseleşmek ile mümkündür. Sanayileşmiş ve gelişmiş ülkelerde gördüğümüz bütün büyük kuruluşlar, şahıslar yerine sistem ve organizasyonla uzun sürelerde ayakta kalmışlardır.[7]

Spor dünyası, hayat oyunun klasik bir örneğidir. Takdiri kimin aldığı önemli olmadığından pek çok şey başarılabilir. Büyük oyunlar kişisel başarıdan çok skora bakan, bencil olmayan ve disiplinli oyuncularla oynanır.[8]

 

 

[1] Gene Wilkes

[2] Harvard Business School

[3] H. Emerson Fosdick

[4] Temel Aksoy

[5] Muhammed İkbal

[6] Çin Atasözü

[7] Vehbi Koç

[8] Jack Whitaker

 

 

Bir Cevap Yazın

