Çaylar Demlemesini Bilenden I

Erkeklerin market alış verişleri bu programlara göre listeleniyor…Davetlerde bile bir birimizi bunlarla ikna etmeye çalışıyoruz.. “X” in Biber Dolmasını yapacağım buyurmaz mısınız? Yok, ben O’nu sevmem. Bana “Y” nin dolmasını yaparsan gelirim.

Gazetelerimizin hemen hemen hepsi pazar eklerinde Anadolu mutfağının eşsiz lezzetlerini sunmaktalar veya televizyonların birçoğunda değişik ad ve unvanlar altında yemek yapım programları yapılmaktadırlar.

Efendim soğanları ince ince doğrayın. Doğranmış soğanları kısık ateşte 5 dakika rengi hafif pembeleşinceye kadar kavurun. Kavurulan soğanın üzerine bir yemek kaşığı salça koyun. Salça konulmuş soğanları tekrardan 2 dakika karıştırın. Sonra üzerine 1 lt kaynamış su dökün. Biraz bekleyin devamında 1 tutam acı biber, 1 çay kaşığı karabiber vs. vs. Bu ne Allah aşkına… Kısık ateş neye göre kısık, 2 dakika kavurun nasıl bir sıcaklıkta kavuralım…

Bırakalım millet kendi yemeğini kendisi yapsın… Yemek acı oldu evin beyi “niye bu kadar acı attın be kadın serzenişi”

Kadının:

-“Bey tarifte böyle yazıyor deme şansı var mı?” soruyorum size.

Bayanlar günlük oturmalarını genellikle yemek programlarına göre ayarlıyorlar..  “A” Yemek programının öncesi veya sonrası (….) kişideyiz.

Erkeklerin market alış verişleri bu programlara göre listeleniyor…

Davetlerde bile bir birimizi bunlarla ikna etmeye çalışıyoruz..

“X” in Biber Dolmasını yapacağım buyurmaz mısınız?

Yok, ben O’nu sevmem. Bana “Y” nin dolmasını yaparsan gelirim.

Bak sen…

Nasıl bir millet haline geldik. Yemeklerle oturup yemeklerle kalkıyoruz (“Erkeğin kalbine giden yol midesinden geçer.” Dediğinizi duyar gibi oldum) bırakalım Allah aşkına. Nasıl bir yol nasıl bir yöntem. Bloger kullanıcısı bir arkadaşımızın televizyon dizileri ve programlarıyla alakalı şu tespitlerine baksanıza

“…Dizilere gelince artık ne diyeceğimi bilemiyorum. Bazen şaşıyorum cabasın da şaşırarak kalıyorum da. Her kanalda değişik bir senaryo, farklı bir kitle dizileri kaçırmadan seyrediyor. İşin ilginç tarafı insanlar randevularını unutur fakat diziler, kalplerde unutulması mümkün olmayan gerçekleri yaşatır. Yemek yemek unutulur. Akşam ki dizi kat’iyen unutulmaz. Yolda mı karşılaştık başlar dizi muhabbeti. Toplum olarak televizyona gömülür, gözlerimizi ayırmadan dünya benim dünyam der pürdikkat izleriz. Gerçekten de söylemeden geçemeyeceğim. Televizyonun içine girdik mi artık çıkmak bilmeden hayal dünyamızda dizilerle tekrarını yaşarız. Ayrıntısına bakmak isteyen “https://yakupuykutalp.wordpress.com/2016/04/21/dizi-ve-televizyon/” sitesini ziyaret edebilir.

Yerim kısıtlı bir sonraki yazı da “çay nasıl demlenir’i” televizyonlara “nazire” yaparcasına yazmak istiyorum.

Kalın sağlıcakla.

Bir Cevap Yazın

