Swot Analizi

Güçlü yönlerinizi incelerken bunları rakiplerinizle ilişkilendirin. Örneğin bütün rakiplerinizin üst kalite ürünler üretiyorsa sizin de üst kalite ürünler üretmeniz güçlü yönünüz olmaz.

İşletmelerde swot analizi; “Bir projede ya da bir ticari girişimde kurumun, tekniğin, sürecin, durumun veya kişinin; güçlü ve zayıf yönlerini belirlemekte, iç ve dış çevreden kaynaklanan fırsat ve tehditleri saptamak için kullanılan stratejik bir teknik.” Olarak tanımlanabildiği gibi; kısaca “iç ve dış çevre faktörlerine bağlı, gelebilecek olumlu/olumsuz gelişmeleri zamanında görüp farkına varmanıza yardımcı olacak faydalı bir teknik” olarak da tanımlanabilir.

İşletmeler açısından SWOT analizi; bulunduğunuz piyasayı sürdürülebilir kılmaya yardımcı. Bireysel anlamda ise; yeteneklerimizi, becerilerimizi ve fırsatları en iyi şekilde değerlendirerek kariyerimizi geliştirmemize yardımcı olur.

Bu teknik projenin ya da ticari girişimin hedeflerini belirlemeyi ve amaca ulaşmak için olumlu ya da olumsuz olan iç ve dış faktörleri tanımlamayı gerektirir. Bu yöntem 1960’larda Harvard Üniversitesi’nin profesörleri olan Learned, Christensen, Andrews ve Guth tarafından geliştirilmiştir.

SWOT analizlerini güçlü yapan açığa çıkmamış fırsatları göstermesi ve yararlanmamızı sağlamasıdır. Ve işletmemizin zayıf yönlerini anlayarak tehditleri kontrol etmemizi ve ortadan kaldırmamızı sağlar.

Bunlara ek olarak kendi işletmenizi ve rakip işletmeleri SWOT çerçevesinde inceleyebilir ve işletmenizi diğerlerinden ayıracak stratejiler geliştirebilirsiniz. Bu sayede pazarda başarılı bir şekilde diğerleriyle rekabet edebilirsiniz.

SWOT Analizi kullanımı; bir firmanın ya da kurumun stratejik olarak kendi durumunu ölçebilmesi için kullanabileceği stratejik planlama aracıdır. Kurumun kendi içindeki faktörleri dışarıdan gelen faktörlerle sistemli şekilde karşılaştıran bir araçtır.

İçerideki faktörler; Güçlü yanlar (Strengths) ve Zayıf yanlar (Weaknesses) dışarıdaki faktörler ise Fırsatlar (Opportunities) ve Tehditler (Threats) olarak nitelendirilir. SWOT Analizinde ilk yapılacak iş tüm bu faktörleri alt alta yazmak ve iç-dış faktörlerde işletmelerle alakalı sorular sormaktır.

                                               1-Güçlü yönler (Strength)

 *İşletmenin sahip olduğu avantajlar nelerdir?

*Neleri rakip işletmelerden daha iyi yapıyorsunuz?

*Sizin kullandığınız ancak diğerlerinin kullanamadığı eşsiz veya en düşük maliyetli kaynaklar neler?

*Rakipleriniz sizin hangi yönlerinizi güçlü bulur?

*İşletmenizi benzersiz kılan ne?

Güçlü yönleri hem kurum içi perspektiften hem de müşterilerin ve piyasadaki insanların bakış açısından değerlendirmekte fayda var.

Güçlü yönlerinizi incelerken bunları rakiplerinizle ilişkilendirin. Örneğin bütün rakiplerinizin üst kalite ürünler üretiyorsa sizin de üst kalite ürünler üretmeniz güçlü yönünüz olmaz.

                                          2-Zayıf yönler (Weakness)

*Neleri iyileştirmelisiniz?

*Nelerden sakınmalısınız?

*Rakipleriniz hangi yönlerinizi zayıf görüyor?

*Hangi faktörler satışlarınızın düşmesine neden oluyor?

*Diğer insanlar sizin göremediğiniz bazı noktaları zayıflık olarak algılıyor mu?

*Rakipleriniz neleri sizden daha iyi yapıyor?

Zayıf yönlerle alakalı gerçekçi olmak lazım hoşunuza gitmeyen bütün gerçeklerle zamanda yüzleşmeli ve yeniden bir yol haritası çıkarılmalıdır.

                                      3-Fırsatlar (Opportunities)

*Hangi fırsatları değerlendirebilirsiniz?

*Hangi fırsatların farkındasınız?

*İşe yarar fırsatlar nasıl ortaya çıkar:

*Teknolojideki ve pazardaki geniş ve dar ölçekli değişiklikler nelerdir?

*Bulunduğunuz pazarı ilgilendiren ne tür hükümet politikaları var?

Bura da fırsatlara güçlü yönlermiş gibi bakmak doğru bir yaklaşımdır. Önünüze çıkan fırsatları geliştirip geliştiremeyeceğinize bakın. Alternatif olarak zayıf yönlerinize bakın ve zayıf yönlerinizi ortadan kaldırarak bunları fırsata dönüştürüp dönüştüremeyeceğinizi belirleyin.

                                      4-Tehditler (Threats)

*Önünüzde ne tür engeller var?

*Rakipleriniz neler yapıyor?

*İşinizle ilgili standartların veya uzmanlıkların, ürünlerin veya hizmetlerin kalitesi değişti mi?

*Değişen teknolojisi piyasadaki yerinizi tehdit ediyor mu?

*Borçlarınız veya nakit probleminiz var mı?

*Zayıf yönlerinizden herhangi bir tanesi ciddi anlamda işinizi tehdit ediyor mu?

 

SWOT-Analysis

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s